Onze kijk op communiceren
Kent u die reclamefolders met ‘speciaal voor u’-aanbiedingen? Waarom belanden die meestal ongelezen bij het oud papier? Inderdaad! Stem daarom de reclame voor uw project af op de informatiebehoefte en vragen van de ontvangers. Wedden dat ze dan wel gelezen wordt.
Het is niet eenvoudig om met de boodschap over uw project op te vallen tussen alle informatie die medewerkers dagelijks te verwerken krijgen. Belangrijk voor het draagvlak is dat ze tijdig weten waarom het project wordt uitgevoerd, wat er voor hen verandert en welke kansen het biedt voor hen. In ons communicatieplan voorzien wij een mix van kanalen en boodschappen om daarvoor te zorgen.
Ieder project heeft tussentijdse successen te vieren. Het is de moeite om daarbij stil te staan, maar dan op een andere manier dan met de gebruikelijke nieuwsbrief. Ctac helpt u om passende en doeltreffende boodschappen en acties te bedenken die wél aankomen. En die de veranderingen ook buiten het projectteam op de agenda zetten. Dat de leden van het projectteam daarbij een belangrijke rol spelen, spreekt voor zich. Zij spreken immers de taal van de organisatie.