Het eenvoudig en snel aanmaken van Business Partners
Bij het automatiseren van processen denkt men vaak aan volume transacties. Er zijn echter ook processen waarvan de te verwerken hoeveelheden laag zijn, maar ondanks dat veel tijd kosten om manueel te verwerken. Een voorbeeld daarvan is het aanmaken van een Business Partner in S/4 HANA. Deze transactie vergt extra veel handelingen ten opzichte van de oude customer- en vendor transactie in SAP ECC. In praktijk hebben we gezien dat dit proces zelfs uit 12 stappen kan bestaan, waar men met het aanmaken wel 15-20 minuten bezig was. Met Automate Studio, worden al deze stappen niet alleen geautomatiseerd maar ook nog gestandaardiseerd waarmee je zowel tijdswinst als een verbetering van je data kwaliteit realiseert.
Tijdens deze sessie nemen we jullie mee hoe jij, met gebruik van Automate Studio Transaction, opnames kunt maken van de BP transactie en daarmee dit proces kunt vereenvoudigen en automatiseren. Hiermee kun je eventuele frustratie over de vele manuele handelingen wegnemen binnen jouw organisatie en daarmee een mooie efficiëntie- en kwaliteitsslag maken!
Maximale tijdwinst door één script te gebruiken
Een script maken voor bijvoorbeeld ieder artikeltype lijkt een ideale oplossing om scripts niet te ingewikkeld te maken. Dit zorgt er echter voor dat er binnen jouw organisatie allerlei templates ontstaan of allerlei losse log kolommen waardoor men door de bomen het bos niet meer ziet. Idealiter heeft een gebruiker 1 template, waarin die ongeacht artikeltype gebruik van kan maken en daarin naar 1 kolom moet kijken om te zien of alles succesvol heeft gelopen. Maar hoe ga je dit bewerkstelligen zonder een enorm complex script, rekening houdend met de verschillende views per artikeltype?
Tijdens deze sessie nemen wij jullie mee in hoe je op een laagdrempelige manier verschillende scripts tot 1 script kunt combineren. Dit gaan wij doen met bijvoorbeeld condities om zo te komen tot 1 overkoepelend script. Hierbij elimineer je allerlei templates, wordt het daardoor qua werking duidelijker voor een gebruiker en is het script makkelijker te onderhouden voor een ontwikkelaar.
Doe meer met de Automate Function Module
Velen van jullie zullen er maar af en toe mee in aanraking zijn gekomen: de Automate Function Module. Deze module wordt in jullie SAP-omgevingen geïnstalleerd om de werking van Automate Studio te optimaliseren. Wat men vaak niet weet, is dat je veel meer kunt doen met deze functiemodule. Zo zitten er functies ingebouwd voor lange teksten eenvoudig toe te kunnen voegen/uit te lezen, bijlages toe te voegen, classificaties en nog veel meer zaken die jij via de Direct module kunt toepassen. De zogenaamde WINSHTLQ functies. Hiermee kun jij nog meer uit de oplossing halen!
Tijdens deze sessie laten wij jullie zien wat voor functies er allemaal beschikbaar zijn en hoe jij deze kunt toepassen.
Nu ook Fiori transacties automatiseren!
Met de laatste release van Precisely Automate is de lang verwachtte komst van Fiori recording er.
Vanaf release 24.1 biedt Automate Studio de mogelijkheid om opnames te maken voor Fiori en GUI for HTML. Dit biedt dé oplossing voor organisaties die van de GUI af zijn gestapt of hiervan af willen stappen. Daarbuiten zijn er binnen S/4 HANA enkele onderdelen die alleen nog maar beschikbaar zijn in Fiori. Hiermee worden de mogelijkheden voor de SAP Public Cloud ook geopend, waarbij alleen maar Fiori beschikbaar is voor gebruikers.
Tijdens deze sessie nemen wij jullie mee hoe Fiori recording in zijn werk gaat.
Is jouw data wel van de juiste kwaliteit?
Veranderingen in de wereld volgen elkaar is zeer snel tempo op. Demografische veranderingen, veranderingen in economische macht, klimaatveranderingen, technologische veranderingen, nieuwe trends, en nog veel meer. Al deze veranderingen hebben impact op de bedrijfsvoering van organisaties. Data speelt daarbij een cruciale rol in het nemen van beslissingen. Bij het nemen van beslissingen denken we al snel aan Business Intelligence. Rapporteren en wellicht zelfs voorspellen.
Kunnen we de resultaten van de rapportages wel vertrouwen? Is de data wel van de juiste kwaliteit? Vaak zien we dat afdelingsverantwoordelijken en controllers druk in de weer zijn met grote Excelbestanden voor het uitvoeren van controles op de data of in het ergste geval zien we dat Business Intelligence initiatieven uitlopen omdat de datakwaliteit niet goed is. Meten jullie eigenlijk wel hoe goed de data kwaliteit is?
In deze sessie staan we stil bij het verschaffen van inzichten op basis van data en hoe je start met het rapporteren over datakwaliteit.