Contact

x
Services

De flexibele fabriek draait op een beheersbaar en efficiënt serviceproces.

Zorg voor een goede probleemanalyse

Stel, uw klant belt over een storing. Bent u op dat moment in staat een goede probleemanalyse te maken? Kunt u snel en efficiënt de root cause achterhalen?

Services in Manufacturing

Bewaart u relevante informatie, zoals technische specificaties en servicecontracten, overzichtelijk op één plaats? Stuurt u in alle gevallen een monteur met de juiste skills, materialen en gereedschappen? Als u een van de bovenstaande vragen met ‘nee’ beantwoordt, dan is er werk aan de winkel. Met de juiste tools en cloud applicaties geeft u de kwaliteit van uw hele serviceproces een enorme boost. Dankzij meer en beter inzicht kunt u de efficiëntie verhogen en de kosten verlagen. En de kwaliteit van uw serviceproces gaat omhoog.

Service verlengstuk core business

In deze tijd waarin ‘de klant centraal’ staat, wordt service niet langer gezien als het ‘afvalputje’ van een bedrijf. Steeds vaker is service een verlengstuk van de core business. Een uitstekende service bieden kan zelfs het belangrijkste onderscheidend voordeel van een bedrijf worden. Dit wordt ook steeds meer erkend binnen de serviceconcepten. Het ontwerp van het serviceproces gebeurt outside-in (klant is vertrekpunt). Servitization-concepten worden belangrijker (product as a service), waarbij IoT en IloT nieuwe mogelijkheden bieden om te komen tot volledige integratie van het serviceproces met alle andere bedrijfsprocessen en applicaties.

Bij een storing of klacht weet u direct welk type SLA uw klant heeft, u kent de ‘installed base’ en de geschiedenis. U bent in staat om een correcte analyse van de grondoorzaak van de storing of klacht te maken en u stuurt de juiste monteur met de juiste skills, materialen en gereedschappen naar uw klant. Het aantal first-time-fixes gaat sterk omhoog, waardoor – uiteraard - hetzelfde gebeurt met de klanttevredenheid.

Applicatie met advies en ondersteuning

De implementatie van Services vindt plaats op basis van best practices. Ctac voorziet een applicatie en de integratie gebeurt met SAP ECC op basis van de standaard scenario’s voor integratie, uiteraard met advies en ondersteuning van Ctac. Een duidelijke taakverdeling en een vaste functionele scope garanderen optimale resultaten.

Ctac geeft met Services de kwaliteit van uw serviceproces een boost, waardoor rendement en klanttevredenheid aanzienlijk stijgen.

In vijf stappen sneller produceren met aanzienlijk kleinere voorraden

Blog - March 11 2019, Sander Vermeer, 4 min leestijd

Voorspelt u de vraag naar producten om inkoop, voorraad, productie en levering optimaal af te stemmen? In deze blog vertel ik u waarom u zich beter kunt richten op de werkelijke vraag naar producten.

Vlog: Intelligentie, hoe gaat u hier slim mee om?

Video

Michiel Kox legt in zijn vlog uit hoe je met behulp van vloeibare en gekristalliseerde intelligentie de slimste fabriek kunt worden.

Met verbeterde processen is Comfoor klaar voor groei

Case Study

Een versnipperd systeemlandschap stond de internationale expansie van Comfoor