Contact

x
Customer Engagement in Retail

Optimaal voldoen aan de verwachtingen van de klant. Dat is waar het bij Customer Engagement om gaat.

Optimaal voldoen aan de verwachtingen van de klant

Klanten verwachten meer. Een fantastische ervaring. Relevante aanbiedingen. Hoe kunnen retailers de klantverwachtingen overtreffen en de concurrentie voor zijn? Het antwoord is customer engagement.

Customer Engagement in Retail

Hoe kunt u als retailer de klantverwachtingen overtreffen en de concurrentie keer op keer voor zijn? Customer engagement speelt daarin een belangrijke rol. Customer engagement is meer dan klantinteractie alleen. Customer engagement betekent interesse opwekken en de klant centraal stellen. Uw klanten het gevoel geven dat het allemaal om hen draait. Hoe? Door ze continu te verrassen en ze toe te voegen aan uw fanclub.

Vier voorwaarden

Om uw klanten te verrassen, spelen vier elementen een essentiële rol.

1. Be Personal

U moet alles weten over uw klanten om optimaal op hun wensen te kunnen inspelen. 

2. Think Borderless

Denk niet langer in kanalen. De customer journey van uw klant speelt zich immers zowel on- als offline af. Als u niet langer in kanalen denkt, kunt u uw klanten benaderen via een omnichannel-strategie op basis van één enkele versie van de waarheid.

3. Stay Connected

Zorg dat u constant in verbinding staat met uw klanten. Op die manier kunt u grote hoeveelheden data verzamelen en die omzetten in bruikbare inzichten. Data waarmee u uw klant persoonlijk benadert in iedere stap van de customer journey.

4. Take Control

In controle zijn is de vierde succesfactor. Heeft u behoefte aan een eenduidig klantbeeld en de volledige controle over uw voorraad en de supplychain? Zorg dan voor een stabiel technisch en organisatorisch fundament.

Deze vier voorwaarden vormen de basis van onze visie op hoe winkels succesvol kunnen blijven in een snel veranderende wereld. Wij helpen u om uw organisatie op al deze vlakken te doen uitblinken.

XV Retail

Het POS kassasysteem en retail oplossing voor de centraal aangestuurde Food en Non-Food retailer. Wij verbinden met XV Retail uw bestaande kanalen en maken deze inzichtelijker en krachtiger dan ooit tevoren.

SAP Analytics Cloud Retail Marketing

Klanten verwachten veel: onovertroffen producten, geweldige service en gepersonaliseerde, relevante advertenties of aanbiedingen. Hoe kunt u probleemloos aan deze wensen voldoen?

Whitepaper: Verrassen in de klantinteractie

Het hoe en waarom van Customer Engagement in Retail, Wholesale en Manufacturing.

Download whitepaper

Design Thinking: aan de slag met de ultieme Customer Journey

Blog - November 19 2018, Frank Koppen, 5 min leestijd

Wil je als bedrijf relevant zijn voor consumenten, dan moet je redeneren vanuit de behoefte van de klant. Hoe kan Design Thinking bijdragen aan het realiseren van de ultieme Customer Journey?

Je klant verwacht een persoonlijke benadering

Video

Ken jij jouw klant door en door? Weet je wat haar lievelingskleur is en zijn favoriete hobby? Met een persoonlijke benadering kan je klanten voor je winnen en aan je binden.

Trendrapport: de liefde tussen sales en operations

Trendrapport

Wist u dat 80 procent van de bedrijven in de retail, wholesale en manufacturing een gespannen relatie ervaart tussen sales en operations? Lees dit en meer in ons trendrapport.