Contact

x
Return Management

Uw klant wil producten makkelijk terug kunnen sturen. Er wordt verwacht dat dat soepel en snel gebeurt. Stroomlijn het retourproces en maak uw klanten tevreden.

Uw klant wil producten gemakkelijk terug kunnen sturen

Waar de focus vroeger vooral lag op de uitgaande goederenstroom, moeten retailers met een webwinkel nu steeds meer verschillende retourzendingen kunnen verwerken, zowel logistiek als financieel. De klant verwacht dat dit vlot en snel gebeurt.

Return Management

Retailers met een succesvolle webwinkel worden met nieuwe uitdagingen geconfronteerd. Een klant bestelt online immers gemakkelijk dezelfde broek in drie maten en stuurt vervolgens de twee broeken die niet passen retour. Of klanten bestellen een product via internet en brengen het vervolgens terug naar een fysieke winkel omdat het defect is.

Fans creëren met retourzendingen

Ook in deze fase van de customer journey kan een retailer fans creëren. Enerzijds door het retourproces voor de klant zo eenvoudig mogelijk te maken. En anderzijds door te zorgen voor een vlotte en foutloze financiële afhandeling. Daarna moeten de teruggestuurde producten natuurlijk weer zo snel mogelijk in de voorraad opgenomen worden.

Reverse logistics kan heel wat complexiteit met zich brengen. De teruggestuurde goederen moeten gecontroleerd worden. Zijn ze compleet? Zitten de producten nog in hun oorspronkelijke verpakking? Zijn ze beschadigd? Afhankelijk van de uitkomst van deze controle, zijn allerlei vervolgstappen nodig. Dat varieert van de aanmaak van de nodige documenten tot het bepalen van de hoogte van het terug te betalen bedrag, het starten van het logistieke proces en de daadwerkelijke financiële afhandeling. Deze stappen vallen onder de verantwoordelijkheid van verschillende mensen en missen vaak een proceseigenaar.

Stroomlijn het retourproces

Als het retourproces niet gestroomlijnd verloopt, kan dit voor de nodige irritatie en hoge kosten zorgen. Zowel bij klanten als bij de retailer zelf. Daarom helpen wij retailers om hun retourprocessen te stroomlijnen en tevreden consumenten te creëren. Wij combineren dat bovendien met een glashelder inzicht in de uiteindelijk gerealiseerde marge. Dat vergt kennis van en ervaring met het optimaliseren van onderling verbonden retailprocessen, zoals customer engagement, transport management, warehouse management en financiële afhandeling.

XV Retail

Het POS kassasysteem en retail oplossing voor de centraal aangestuurde Food en Non-Food retailer. Wij verbinden met XV Retail uw bestaande kanalen en maken deze inzichtelijker en krachtiger dan ooit tevoren.

Fit4Retail

Een complete oplossing voor detailhandel die niet alleen uw backoffice, maar ook alle winkelprocessen geïntegreerd ondersteunt. Fit4Retail is opgebouwd op basis van best practices uit uw branche en bevat alle functionaliteiten die MKB-detailhandelaren wensen.

Infographic: De ideale retourzending

Reverse logistics is inmiddels een volwaardig omgekeerd proces. En dat verdient dezelfde aandacht als het verkoopproces.

Bekijk de Infographic

Trendrapport: de liefde tussen sales en operations

Trendrapport

Wist u dat 80 procent van de bedrijven in de retail, wholesale en manufacturing een gespannen relatie ervaart tussen sales en operations? Lees dit en meer in ons trendrapport.

Vlog: Advanced Return Management

Video

Cyber Monday, Black Friday, Sinterklaas en kerst. De feestelijke maand december is een voorbode voor de grootste retourenstroom van het jaar. Hoe gaat uw organisatie daarmee om?

Recorded Webinar: Hoe optimaliseer ik mijn returns management?

Webinar Recording

In de webinar recording nemen we de knelpunten van returns management onder loep en leggen we uit hoe u die op een eenvoudige manier kunt verhelpen met Advanced Returns Management.