Predictive Analytics

Plan een discovery call

    Voorspel wat je klant wil met Predictive Analytics

    Tegenwoordig produceren we op allerlei manieren enorme bergen data. Of het nu afkomstig is van sensoren via Edge, portalsystemen en/of bedrijfsapplicaties of data via derden partijen middels API’s; één ding weten we zeker: Data groeit flink, is overal voorhanden en het is van waarde voor je organisatie. Echter, de vraag is: hoe haal je waarde uit deze data om er je voordeel mee te doen?

    Datadriven werken

    Predictive Analytics is het voorspellen van toekomstige resultaten door gebruik te maken van machine learning, waarmee je patronen en trends analyseert uit Big Data. Met Predictive Analytics voorspel je wat klantwensen gaan zijn. Op basis van data bepaal je realtime welke product-klantcombinatie de meeste kans geeft op de grootste afzet en marge. Je weet dan aan wie je wat moet aanbieden en via welk kanaal je dat het beste kunt doen.

    Met deze voorspellingen ben je veel beter in staat om eerder in je bedrijfsprocessen te anticiperen op de toekomstige vraag. Daardoor kun je bijvoorbeeld de supplychain, warehousemanagement, voorraadmanagement en logistieke processen, beter afstemmen op de komende vraag. Dat zorgt voor een aantrekkelijker assortiment, meer omzet, lagere kosten, meer rendement en meer tevreden klanten.

    Hoe je dat doet?

    Wij adviseren je graag tijdens een ‘Discovery call’ waarin we vrijblijvend de situatie en kansen van jouw organisatie onder de loep nemen. Laat je naam en e-mailadres achter via het formulier bovenaan deze pagina. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

    Download onze whitepaper: “Voorspel wat je klanten willen: ontdek hoe Predictive Analytics werkt.”

    Of bekijk onze workshop, POC en POV mogelijkheden hieronder:

     

     

    Direct aan de slag? Bekijk wat we samen met jou kunnen doen:

    Hoe is jullie proces nu? Wat gaat goed en wat niet? In welk gedeelte van het assortiment  is de meeste winst te behalen? En kun je jouw organisatie overtuigen van de waarde? Nu je de probleemstelling scherp hebt, bepaal je de activiteiten voor rest van project​.

    Tijdsduur: 1 à 2 dagen

    Hierbij kiezen we één use case (bijvoorbeeld  één product groep korte termijn) en verwerken we afzet data. Wij koppelen die aan algoritmes en testen met jullie de verklarende waarde en welke vervolgstappen logisch zouden zijn. We gaan aan de slag met het opschonen data, andere verklarende variabelen en het niveau van de forecast. Indien gewenst kunnen we andere Clusters toevoegen.

    Dit is een uitbreiding op de workshop incl. demo en klantdata met Analyse Dashboard en Training, zodat je er zelf mee aan de slag kan. Ook voegen we een extra databron toe, zoals bijvoorbeeld promoties en meerdere productgroepen.

    Wie zijn wij?

    Wij zijn Roy van den Wollenberg, Business development manager Data & Analytics en Niek Nendels, Senior New Business manager Data Management.  We stellen ons graag even aan je voor:

    Roy van den Wollenberg
    Ik kijk graag vooruit! Niet alleen in resultaten, maar ook welke innovaties voor organisaties meerwaarde opleveren. Net dat stapje voor zijn op de concurrentie, slim zijn, de uitdaging aangaan. Daar word ik enthousiast van. Uiteraard gaat dit niet zonder te weten, waar een organisatie goed in is, welke processen bepalend zijn en hoe we samen met onze kennis en ervaring uw organisatie naar een hoger plan kunnen krijgen.

    De combinatie, daar waar techniek en business samenkomt, gaat mijn hart sneller kloppen en is mijn interesse snel gewekt. Ik ga graag met u op reis om samen in de praktijk, aan de hand van heldere “Use Cases”, te komen tot innovatieve oplossingen, waarmee we direct resultaten behalen en de concurrentie voor zijn.

    Niek Nendels
    Ik bestempel mijzelf als de pragmaticus binnen het Data & Analytics team. Tijdens mijn studie bedrijfseconomie is mijn passie voor data ontstaan. Mijn interesse gaat vooral uit naar de praktische vertaling voor de business. Door data om te zetten naar betekenisvolle informatie is een organisatie zelf beter in staat om in te grijpen daar waar het beter kan en hoe je vervolgens anticipeert op de toekomst.

    In de wetenschap worden de mooiste data-modellen en analyses ontwikkeld, echter wordt het pas echt interessant als je dit samen met elkaar toepast. Door deze modellen te voeden met de juiste data en weer terug te brengen in het proces zien we veel verbeteringen die direct veel voordeel voor bv. een supply chain- of category manager oplevert.

    Daarom ben ik vooral erg nieuwsgierig naar jouw business uitdagingen! Ik kom graag met je in contact om je data voor jou te laten werken.

    Laat je e-mailadres achter voor het inplannen van een Discovery Call of bel ons direct op: +31627064282.

    MIS GEEN ENKELE CTAC UPDATE

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief