Wholesale

Producenten en eindklanten weten elkaar steeds makkelijker te vinden. Groothandelbedrijven die fans willen maken van hun klanten staan daarom voor de permanente uitdaging om in te spelen op deze nieuwe realiteit.

Tobias Pauwels

Sales Manager

Speel in op de vervagende grenzen tussen retailers en wholesalers.

Creëer fans door sneller en vaker te leveren.

Klanten kiezen voor de groothandel die de beste prijs biedt, het snelst levert én voor de beste klantervaring zorgt.

Succesvolle groothandels maken van elke klant een fan.

Producenten en eindklanten weten elkaar steeds gemakkelijker te vinden. Daardoor vervagen de grenzen tussen retail en wholesale. Als groothandels goed omgaan met deze nieuwe realiteit, veranderen ze klanten in fans.

Wholesale

Groothandelaars dachten vroeger vooral in palletten. Tegenwoordig is het de gewoonste zaak van de wereld dat een groothandel ook dozen verstuurt met maar één enkel product. Dat neemt niet weg dat datzelfde pakketje zo snel mogelijk bij de eindklant moet zijn. Groothandels moeten zowel sneller als vaker leveren.

De klant bepaalt

De eindklant is de bepalende factor geworden. Dankzij de transparantie die internet biedt, vinden zowel consumenten als zakelijke kopers razendsnel hun weg in het wereldwijde aanbod. Het juiste product vinden en kopen is gemakkelijker dan ooit. Klanten kiezen voor de groothandel die de beste prijs biedt, het snelst levert en voor de beste klantervaring zorgt.

Die eisen zijn bepalend voor de manier waarop groothandelaars denken. Ze moeten zich steeds meer opstellen als ketenregisseur. Klanten vinden, binden en verrassen staat centraal. Dat klinkt eenvoudig. Maar het heeft een geweldige impact op alle aspecten van de organisatie. Van logistiek en customer engagement tot en met service, finance en dienst na verkoop.

Voorspel wat je klant wil met Predictive Analytics

Tegenwoordig produceren we op allerlei manieren enorme bergen data. Of het nu afkomstig is van sensoren via Edge, portalsystemen en/of bedrijfsapplicaties of data via derden partijen middels API’s; één ding weten we zeker: Data groeit flink, is overal voorhanden en het is van waarde voor je organisatie. Echter, de vraag is: hoe haal je waarde uit deze data om er je voordeel mee te doen?

BORETTI
InRiver helpt Boretti om te voldoen aan de veranderende behoeften van Boretti en zijn klanten
Boretti wilde wereldwijd opschalen om de Italiaanse ervaring aan nieuwe regio's en markten te leveren. Om dit te bereiken, moesten zij een infrastructuur bouwen die omnichannel commerce wereldwijd zou kunnen stimuleren met een flexibele digitale architectuur om verdere groei te ondersteunen.

MIS GEEN ENKELE CTAC UPDATE

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief