Wholesale

Producenten en eindklanten weten elkaar steeds makkelijker te vinden. Groothandelbedrijven die fans willen maken van hun klanten staan daarom voor de permanente uitdaging om in te spelen op deze nieuwe realiteit.
Meer informatie?
Neem contact op met onze experts

    Speel in op de vervagende grenzen tussen retailers en wholesalers.

    Creëer fans door sneller en vaker te leveren.

    Klanten kiezen voor de groothandel die de beste prijs biedt, het snelst levert én voor de beste klantervaring zorgt.

    Succesvolle groothandels maken van elke klant een fan.

    Producenten en eindklanten weten elkaar steeds gemakkelijker te vinden. Daardoor vervagen de grenzen tussen retail en wholesale. Als groothandels goed omgaan met deze nieuwe realiteit, veranderen ze klanten in fans.

    Wholesale

    Groothandelaars dachten vroeger vooral in palletten. Tegenwoordig is het de gewoonste zaak van de wereld dat een groothandel ook dozen verstuurt met maar één enkel product. Dat neemt niet weg dat datzelfde pakketje zo snel mogelijk bij de eindklant moet zijn. Groothandels moeten zowel sneller als vaker leveren.

    De klant bepaalt

    De eindklant is de bepalende factor geworden. Dankzij de transparantie die internet biedt, vinden zowel consumenten als zakelijke kopers razendsnel hun weg in het wereldwijde aanbod. Het juiste product vinden en kopen is gemakkelijker dan ooit. Klanten kiezen voor de groothandel die de beste prijs biedt, het snelst levert en voor de beste klantervaring zorgt.

    Die eisen zijn bepalend voor de manier waarop groothandelaars denken. Ze moeten zich steeds meer opstellen als ketenregisseur. Klanten vinden, binden en verrassen staat centraal. Dat klinkt eenvoudig. Maar het heeft een geweldige impact op alle aspecten van de organisatie. Van logistiek en customer engagement tot en met service, finance en dienst na verkoop.

    MEDIQ
    MEDIQ GING IN 1,5 JAAR TIJD VAN VIJF DISTRIBUTIEPUNTEN NAAR ÉÉN FULFILLMENT CENTER.
    Mediq is in Europa een grote speler in de branche van medische hulpmiddelen, logistieke totaaloplossingen en zorginnovaties. Ze leveren zowel aan het B2B-kanaal, waaronder zorginstellingen, ziekenhuizen en eerstelijns instellingen, als rechtstreeks aan de patiënt, ook wel eindgebruiker genoemd. De reden voor deze omslag? De capaciteit van de voorheen vijf distributiecentra in de Benelux werd te beperkt en voldeed niet meer aan de normen.

    MIS GEEN ENKELE CTAC UPDATE

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief