Het assortiment voor honden, katten, knaagdieren, vogels en vissen varieert van speelgoed en snacks tot accessoires en verzorgingsartikelen. De producten van Beeztees zijn te koop in 55 landen en tot de klantenkring behoren onder meer grote retailers als Intratuin, Welkoop en Groenrijk.

Beeztees timmert dus stevig aan de weg, maar technologische innovatie was noodzakelijk om toekomstbestendig te blijven. Ctac hielp Beeztees bij de conversie van SAP ECC naar SAP S/4HANA, een modern ERP-systeem dat past bij de ambities van de organisatie.

Van oud naar nieuw zonder dat klanten het merken

“De markt van huisdieren groeit ieder jaar”, zegt Beeztees-eigenaar Job van Riel. “Als belangrijke speler in de sector, willen wij natuurlijk blijven aanhaken op die groei. Daarvoor heb je een goed opererend ERP-systeem nodig.” Precies daar zat het pijnpunt van Beeztees. “We gebruikten een sterk verouderd ERP-systeem, dat onvoldoende mogelijkheden bood voor koppelingen met software van derde partijen. Het systeem zat verdere innovatie en efficiëntie in de weg. Dat was voor ons de reden om te kiezen voor een nieuw, toekomstbestendig ERP-platform.”

Een belangrijke uitdaging daarbij was dat de werkprocessen naadloos verder moesten gaan. “Klanten mochten niets merken van onze conversie. Dat was doelstelling nummer één”, zegt Van Riel.

Naadloze conversie naar SAP S/4HANA

Voor Beeztees was Ctac de vanzelfsprekende partner voor de implementatie van SAP S/4HANA. Voornamelijk omdat beide partijen al jaren naar volle tevredenheid met elkaar samenwerken. “Ik ken de consultants van Ctac al veertien jaar”, zegt procesmanager Pascal van de Ven van Beeztees. “Alle ontwikkelingen die we sindsdien hebben doorgemaakt, hebben we samen doorgemaakt. Ctac is hier kind aan huis.”

Van Riel: “Bij zo’n implementatie moeten alle puzzelstukjes op hun plek vallen. Het is een hele technische oefening waar wij, als klant, niet al te veel invloed op hebben. Je moet vertrouwen op de expertise van Ctac. De consultants van Ctac kennen onze bedrijfsprocessen door en door. Dat is heel fijn.” De conversie verliep geruisloos én probleemloos. “De consultants van Ctac zijn tot midden in de nacht bezig geweest om alle gegevens in het nieuwe systeem te krijgen”, zegt Van Riel. “En onze klanten en eindgebruikers hebben daar niets van gemerkt.”

Cijfers van het project

55 landen

Beeztees verkoopt zijn producten in meer dan 55 landen. Van hondensnacks tot kattenbellen en van krabpalen tot aquariums.

1 belangrijke doelstelling

Doelstelling nummer 1 was een feilloze overgang naar SAP S/4HANA. Klanten mochten niks van de systeemovergang merken.

200 werknemers

De 200 werknemers van Beeztees werken sinds de overstap naar SAP S/4HANA sneller en efficiënter.

1.000 nieuwe producten

Beeztees vernieuwt zijn assortiment ieder jaar met meer dan 1.000 nieuwe artikelen.

“Ctac is hier al jaren kind aan huis”

Beeztees koos voor SAP S/4HANA. Van Riel: “We zijn een KMO-bedrijf met zo’n 200 medewerkers. Voor ons was het een logische keuze om met SAP te werken. Een gerenommeerde partij als SAP geeft ons een goede basis, met innovatie aan de voorkant en rust op het systeemvlak.”

De voordelen zijn direct merkbaar. Van de Ven: “De basis van SAP S/4HANA, de database, is heel anders dan bij SAP ECC. Daardoor kun je informatie veel sneller aanroepen. Onze medewerkers ervaren dus een sneller systeem. Ook is het platform dusdanig opgebouwd, dat communicatie met software van derde partijen veel soepeler verloopt.”

“We draaien nu op een hypermodern platform”, vult Van Riel aan. “En belangrijker nog: binnen het platform hebben we ruimte voor innovatie. Dat biedt een mooie basis voor de toekomst. We zijn echt futureproof.”

“Het mooie is dat onze klanten en eindgebruikers niets merkten van de conversie”, zegt Van Riel tevreden. “Voor ons was het op de achtergrond een enorm groot project, maar voor hen was het continu ‘business as usual’. Dat was heel belangrijk. Het was een zeer succesvolle livegang.”

Succesvolle conversie dankzij Ctac

“Bij een implementatie moeten alle puzzelstukjes op de juiste plaats vallen. Dan is het fijn om consultants van Ctac te hebben die je bedrijfsprocessen door en door kennen.”

Job van Riel, eigenaar Beeztees

Roundtable: Personalisatie & klantsegmentatie in retail: hoe jouw klanten nog efficiënter benaderen?

Tijdens dit exclusieve event, brengen we een kleine groep retailers samen en delen we ervaring uit m.b.t. klantsegmentatie en personalisatie. Welke trends zien we en hoe kan je jouw klanten maximaal aan je binden?