BrandLoyalty
BRANDLOYALTY AUTOMATISEERT MASTER DATA MANAGEMENT MET WINSHUTTLE

BrandLoyalty zet loyaliteitsprogramma’s op voor retailbedrijven over de hele wereld. Om alle leveranciers, materialen en klanten voor die acties op het juiste moment bij elkaar te brengen, is heel veel data nodig. Via Ctac kwam de organisatie in aanraking met Winshuttle. Daarmee bespaart BrandLoyalty veel tijd bij het aanmaken en wijzigen van data in SAP.

Je kent ze vast wel de voetbalplaatjesactie bij Albert Heijn en de Disney Movie Moments spaaractie bij Plus
supermarkten. Deze acties voor retailconsumenten worden ontworpen, ontwikkeld en geïmplementeerd
door BrandLoyalty. En dat doet het bedrijf goed. BrandLoyalty is wereldwijd marktleider in loyaliteitsprogramma’s voor de foodretailsector.

Achter de schermen beheert BrandLoyalty een uitgebreid netwerk van leveranciers, klanten en producten. Vincent Riebeek, Master data manager, leidt de data die daarbij gegenereerd wordt in goede banen. “De afgelopen tien jaar is BrandLoyalty intern steeds meer data digitaal gaan verwerken”, legt hij uit. “Daardoor kregen we behoefte aan een betere datakwaliteit. Dan gaat het om simpele dingen zoals hoofdlettergebruik of een duidelijke structuur voor eigenschappen. Bij een actie-item, zoals een pan, moeten bijvoorbeeld eerst de afmetingen in millimeters staan, dan het gewicht in gram, dan de materiaalsoort enzovoorts.”

“Als ik voorheen nieuwe materialen moest aanmaken die wereldwijd beschikbaar moeten zijn, was ik een
halve dag bezig. Dat kan ik nu in een half uur”

Vincent Riebeek, Master data manager bij BrandLoyalty

Sparren bij de Winshuttle User Group van Ctac

Het gebruik van Winshuttle is eenvoudig volgens Vincent. “In het begin heeft Ctac ons een training
gegeven waarmee we van start konden. Sindsdien is het eigenlijk trial and error, als je elke dag met Winshuttle werkt, weet je steeds meer en kom je er eigenlijk altijd wel uit. Eventuele vragen die ik heb, kan ik stellen aan de consultants van Ctac door een ticket in te schieten bij de servicedesk. Of tijdens de bijeenkomsten van de Winshuttle User Group. Daar wisselen we ook altijd onderling handigheden en tips uit met andere Winshuttle gebruikers. Een aanrader.”

De impact: handmatig werk voorkomen

Winshuttle wordt bij BrandLoyalty nu alleen nog gebruikt voor master data management, maar Vincent ziet meer potentie: “Ik denk dat Winshuttle ook bijvoorbeeld voor onze calculatieprocessen en financiële boekingen een uitkomst is. Daar worden nog veel herhalende acties handmatig uitgevoerd, terwijl dat niet hoeft. Ik geloof dat Winshuttle ons kan helpen nog veel meer automatiseringsslagen te maken, waardoor we een nog efficiëntere organisatie worden.”

BrandLoyalty is het leidende wereldwijde loyaliteitsplatform dat loyaliteitsprogramma's voor de korte termijn biedt die een positief effect hebben op het consumentengedrag op grote schaal. Ze bieden doelgerichte en op maat gemaakte oplossingen die de prestaties verbeteren, door het gedrag van de consument te veranderen.
Download dit klantverhaal als pdf

MIS GEEN ENKELE CTAC UPDATE

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief